Succesul la care avem puterea de a aspira: exemplul prezent la cel de-al treilea atelier pregătitor pentru EKA Vlogging Competition

Autor: Ilinca Stroe

„Nu mai avem modele” – o lamentaţie care a răsunat adesea în spaţiul public al anilor ’90 şi începutul anilor 2000, în România. Se stinsese generaţia unui Corneliu Coposu, unui Ion Raţiu, care, deşi venerabili, nu reuşiseră oricum să capteze prea bine atenţia şi interesul celor (atunci) mici – poate din cauza prăpastiei digitale care îi despărţea…

Apoi, însă, lamentaţia şi-a pierdut din vigoare şi din substanţă, fiindcă s-a întâmplat ceva excepţional: generaţia Z şi-a produs propriile modele. Tinerii au învăţat să se raporteze şi să se inspire de la egalii lor, să îşi admire şi să îşi ia drept modele chiar confraţii. Generaţia Z şi-a creat proprii merituoşi – fie ei YouTuberi, businessmeni la 14 ani, influenceri, concurenţi la talent shows sau preşedinţi de consilii de elevi.

Exact un asemenea model a ales English Kids Academy, la recomandarea partenerului nostru The Vlogging Academy, ca protagonistă a celui de al treilea atelier de lucru pregătitor pentru EKA Vlogging Competition, ediţia a V-a a concursului The Fresh Voice of EKA. Minionă, cu ochi căprui şi păr lung pieptănat simplu, cu un aer vioi, relaxat şi prietenos, Alexandra Butmălai a venit pe 19 februarie la întâlnirea online cu adolescenţii interesaţi de EKA Vlogging Competition ca să le vorbească cu naturaleţe mai tinerilor colegi de generaţie despre ce a făcut ea pentru a ajunge unde a ajuns.

Antreprenoare socială inclusă pe lista Forbes 30 Under 30, în prezent studentă la ştiinţe sociale şi business la Minerva Schools (SUA), Alexandra a ajuns la acest nivel de performanţă prin forţe proprii – la care s-au adăugat ajutorul colegilor şi îndemnurile din partea tatălui. Iată, pe scurt, povestea ascensiunii ei: observând că orelor de ştiinţe de la liceul ei le lipsea latura practică, aplicată, Alexandra s-a hotărât, la 17 ani, să realizeze pe cont propriu o serie de experimente ştiinţifice care să îi atragă pe liceeni către acest domeniu. A rezultat un kit video de 17 experimente care, prin calitatea şi impactul lor, au propulsat-o pe Alexandra, în câţiva ani, drept antreprenoare socială.

Vorbindu-le celor aproape 25 de participanţi la workshopul EKA despre studiile ei universitare actuale (cu stagii în şase ţări diferite din lume, de la Coreea de Sud la Suedia), Alexandra nu le-a arătat mai tinerilor ei colegi de generaţie doar unde pot ajunge, ci şi cum pot ajunge acolo. Acestea sunt principalele idei pe care a ţinut să le sublinieze pe durata întâlnirii:

  • dacă vrei să realizezi conţinut video bun trebuie să acorzi atenţie tuturor detaliilor relevante (lumină, haine, înfăţişare), să pregăteşti minuţios filmarea (decor, fundal), să îţi clarifici bine mesajul de transmis, să exersezi scriptul până îl poţi rosti cu siguranţă de sine, convingător şi, nu în ultimul rând, să aduni în jurul tău o echipă cu care să înveţi să colaborezi productiv
  • continuă să înveţi din mers, din ceea ce faci, pe măsură ce faci, păstrează-ţi curiozitatea faţă de ceea ce e nou şi neexplorat, rămâi mereu deschis la feedback şi la schimbare, întreţine-ţi permanent ambiţia de a face lucrurile şi mai bine, şi mai interesant, şi nu înceta să te gândeşti cum te-ai putea perfecţiona – învaţă încercând şi reîncercând
  • descoperă-ţi crezul, află ce te motivează, ce te mobilizează sau captivează, ce îţi dă sens, ce îţi trezeşte pasiunea şi interesul, apoi construieşte-ţi un mesaj clar şi ai iniţiativa să îl formulezi, să îl exprimi, să îi dai o formă (da, inclusiv prin vlogging!) şi să îl faci cunoscut celor pentru care el are importanţă şi relevanţă

Martori la frumoasa pledoarie pentru împlinire a Alexandrei, participanţii la acest ultim atelier pregătitor pentru EKA Vlogging Competition sunt acum echipaţi, subsumând şi primele două workshopuri, atât cu recomandările tehnice necesare pentru realizarea unui vlog competitiv, cât şi cu o „foaie de parcurs” care le arată unde poate duce vloggingul bine făcut. Cu acel orizont de succes în faţă, să înceapă, aşadar, competiţia!

English Kids Academy (EKA), singura organizaţie educaţională care aplică programul RULER (Yale University) de dezvoltare a inteligenţei emoţionale, organizează cursuri de limba engleză față în față, hybrid şi online pentru copii de 4-18 ani, pe întreaga durată a anului şcolar. EKA însă oferă #maimultdecâtengleză: cursuri şi tabere de vară, conferinţe şi ateliere de lucru pentru copii şi părinţi, club de lectură, evenimente. Pentru informaţii şi înscrieri, contactaţi [email protected].

About Author

Related posts