Autor: Ilinca Stroe
Punctul forte al unei școliCe este un profesor bunCalificăriAbilitățiCalitățiPasiuneCe face un profesor bun la EKA O școală poată să aibă dotări ultramoderne excelente, spații mari, luminoase, cu un design interior plăcut, de maxim bun gust, ba chiar programe educaționale/cursuri superatrăgătoare, și totuși... să fie o școală proastă. Fiindcă
primul punct forte al unei școli este (sau nu este) acesta: profesori buni. Profesorii buni dau măsura calității unei școli. Ei inspiră standardele de performanță academică a
elevilor. Și, așa cum ne amintim cu toții, ei ne pot face să îndrăgim materia predată și, la urma urmelor, să învățăm. Câți dintre noi nu am învățat, la un moment dat al parcursului nostru școlar, (exclusiv) de dragul profesorului sau profesoarei? Toate acestea conferă un fel de aură magică profesorului, care reflectă, într-adevăr, puterea cu totul specială pe care acesta o are: aceea de a face să funcționeze sau să eșueze învățarea. Să privim, însă, puțin dincolo de statura cvasimitică a profesorului:
ce anume face ca un profesor să fie bun? Unii vor răspunde imediat: „calificările!” Dar oare competența e unica trăsătură care face negreșit dintr-un profesor unul bun? Alții vor adăuga: „caracterul, personalitatea” - căci acestea determină dezvoltarea elevilor ca oameni de calitate. Iar alții vor vorbi de o serie de abilități precise: capacitatea
de a comunica, de a colabora și de a fi un bun ascultător, adaptabilitatea, puterea de a motiva, empatia, răbdarea, realismul, disponibilitatea de a continua să învețe. La English Kids Academy, ținem seama de toate cele de
mai sus, atunci când
ne selectăm profesorii (și vrem ca toți profesorii care lucrează la noi să fie profesori buni!). De toate și... de ceva în plus! Anume,
- 1. Calificări – cu cel puțin unul dintre următoarele elemente:
- certificat ce atestă competență în predarea englezei pentru copii (idealmente, IHCYLT)
- studii la o facultate de profil (Limbi Străine, Litere, etc.) cu predare (și) în limba engleză
- competență lingvistică de nivel avansat (B2/C1/nativ) în limba engleză
- experiență de studiu sau de muncă în străinătate, într-un mediu vorbitor de engleză
- 2. Abilități
- emoționale
- cognitive
- comunicaționale
- sociale
- organizaționale
- digitale
- 3. Calități
- creativitate
- simțul echității
- tact
- gentilețe
- instinct protector
- 4. Pasiune pentru predarea către copii. Dragoste de meserie. Fără exacerbări sau exces de zel, sentimentul și convingerea că lucrul cu copiii dă sens și bucurie vieții.
Cât se poate de concret,
profesorii EKA trebuie să fie capabili- să predea limba engleză în mod competent, eficient, accesibil
- să inventeze activități, jocuri, fișe de lucru pentru lecții antrenante
- să întrețină o relație amicabilă, de parteneriat cu părinții elevilor
- să identifice resursele educaționale cele mai potrivite pentru materia de predat
- să ofere afecțiune, ocrotire, îndrumare și respect tuturor elevilor
- să rezolve eficient și cu tact orice probleme apărute la clasă ( de ex., comportamentale)
- să prevină orice manifestare neplăcută (intimidare, ridiculizare, etc.) în mediul de învățare
- să fie săritori și de ajutor colegilor
- să fie dispuși să se perfecționeze continuu, prin programele de mentorat și training ale EKA
Prea bun ca să fie adevărat?... Și totuși: cu atenție, tenacitate și, da, drag,
acest profil de dascăl căutăm să îl identificăm ori, dacă nu, să îl modelăm, la profesorii noștri. Ni se pare normal.
Normal ca elevii noștri să aibă profesori buni.
English Kids Academy (EKA), singura organizaţie educaţională care aplică programul RULER (Yale University) de dezvoltare a inteligenţei emoţionale, organizează cursuri de limba engleză față în față, hybrid şi online pentru copii de 4-18 ani, pe întreaga durată a anului şcolar. EKA însă oferă #maimultdecâtengleză: cursuri şi tabere de vară, conferinţe, program de schimburi culturale, club de lectură. Pentru informaţii şi înscrieri, contactaţi englezapentrucopii@ih.ro. Sursewww.snhu.edu
Comentarii (0)Lasă un comentariu