Verbul „to be” este unul dintre cele mai complexe verbe din limba engleză. Este folosit pentru a indica existența a ceva și este, de asemenea, folosit pentru a descrie caracteristicile unui lucru sau unei situații. Pentru limba engleză ca a doua limbă (ESL), învățarea verbului „a fi” poate fi o provocare din cauza diverselor sale utilizări și forme.
În acest articol, vei regăsi o serie de strategii de învățare a verbului „to be”, ideale pentru elevii de școală primară, dar și pentru adolescenți. Aceste metode îi vor ajuta să-și îmbunătățească înțelegerea și utilizarea acestui verb atât de important în învățarea limbii engleze.
Cuprins:
- Conjugarea verbului “a fi” în engleză – pe înțelesul celor mici
- Conjugarea verbului “to be” pentru adolescenți
- Conjugarea verbului “to be” în engleză – metode interactive ca teme pentru acasă
1. Conjugarea verbului “a fi” în engleză – pe înțelesul celor mici
Verbul „to be” este considerat a fi unul dintre cele mai importante verbe din limba engleză, deoarece joacă un rol central în gramatică și comunicare. Una dintre principalele utilizări ale sale este ca verb de legătură, care conectează subiectul unei propoziții cu un complement de subiect. De exemplu, în propoziția “The dress is red” (Rochia este roșie”), „is” leagă subiectul „dress” la complementul subiectului „roșu”.Aceasta este o funcție crucială, deoarece le permite vorbitorilor să descrie oameni, lucruri și idei într-un mod clar și concis.
Deoarece este folosit atât de frecvent, este important ca elevii să înțeleagă cum să îl folosească corect și eficient pentru a-și îmbunătăți abilitățile generale de comunicare.
În calitate de părinți, îi puteți ajuta pe cei mici să aprofundeze acasă ceea ce învață la cursurile de engleză pentru școlari. Puteți începe cu elementele de bază: introduceți verbul „to be” în formele sale simple prezente, care sunt „I am”, „You are are” „He/She/It is” – la singular, si “We/You/They are” la plural. Explicați-le copiilor că aceste forme indică existența sau prezența a ceva în prezent. De exemplu, “I am a kid” (Sunt un copil).
O metodă interactivă o reprezintă folosirea mijloacelor vizuale, cum ar fi flashcards, imagini și videoclipuri – acestea pot ajuta copiii să înțeleagă și să rețină diferitele forme ale verbului „a fi” în limba engleză.
Mai mult, puteți exersa împreună acasă ceea ce au învățat la cursuri, încurajându-i să repete propozițiile, concentrându-se mai ales pe pronunția corectă a verbului. Practica acasă este foarte importantă, deoarece îi forțează pe cei mici să iasă din confortul clasei. Astfel, puteți folosi exemple din viața reală despre cum verbul „to be” este folosit în context. De exemplu, puteți crea un dialog între două persoane pentru a ilustra modul în care verbul este folosit în conversație.
2. Conjugarea verbului “to be” pentru adolescenți
Dacă cei mici trebuie să înțeleagă, în principiu, cum să conjuge verbul to be, cum să formeze propoziții simple și să pronunțe diferitele variațiuni cât mai corect, copiii mai mari (mai ales cei din grupele KET, PET si FCE) vor aprofunda utilizarea verbului “to be” și vor învăța în cadrul cursurilor de engleză pentru adolescenți cât de complex poate ajunge să fie acest verb.
În primul rând, verbul „to be” este folosit pentru a forma timpurile continue, numite și timpuri progresive. De exemplu, acestea oferă ideea unei acțiuni care se întâmplă la momentul vorbirii (present continuous) sau simultan, în trecut (past continuous). Câteva exemple sunt „I am eating at the moment” sau „She was sleeping while I was eating”. De reținut este că, deși în română diferențele între prezentul simplu și continuu sunt traduse în același mod, în engleză este extrem de important să se cunoască situațiile în care aceste două timpuri verbale pot fi folosite.
În al doilea rând, elevii din grupele intermediare trebuie să cunoască faptul că acest verb se folosește pentru a crea diateza pasivă (passive voice), care schimbă focalizarea unei propoziții de la autorul acțiunii la receptorul acțiunii (diateza activă – subiectul face acțiunea) – “I closed the window” și “The window was closed” (diateza pasivă – obiectul devine subiect). De asemenea, este folosit într-o varietate de expresii idiomatice (phrasal verbs, idioms) precum “to be off”, “to be away”, “to be on”, “to be in”, “to be around” etc.
3. Conjugarea verbului to be în engleză – metode interactive ca teme pentru acasă
Atunci când cei mici învață gramatică, metodele interactive, precum jocurile fac procesul de învățare mai plăcut. Iată câteva metode fun prin care puteți exersa acasă conjugarea verbului to be la prezent și trecut:
- Joc de rol – cei mici pot juca diferite scenarii în care trebuie să folosească forma corectă a „a fi” la trecut sau prezent. De exemplu, copilul poate să pretindă că este profesor și părintele că este student. Acest lucru permite elevilor să exerseze utilizarea verbului în context și în conversație.
- Scavenger Hunt – creați o listă de propoziții care includ verbul „a fi” în diferite forme și timpuri. Apoi, ascundeți propozițiile în casă, pe care cel mic mai apoi să le vâneze. Odată ce găsesc o propoziție, trebuie să identifice forma și timpul folosite și să ofere o explicație.
- Jocuri de societate – creează un joc de societate care se concentrează pe verbul „a fi”. Copilul poate folosi un zar și apoi își mută piesa de joc pe tablă. Fiecare spațiu de pe tablă reprezintă o formă a conjugării lui „to be”. Acesta este un mod distractiv și interactiv pentru cei mici de a exersa utilizarea verbului alături de familie și de a revizui diferite forme și timpuri.
În concluzie, „to be” este un verb important deoarece este un cuvânt de legătură, folosit pentru a forma timpuri continue și pasive, este folosit în expresii idiomatice și este unul dintre cele mai frecvent utilizate verbe în limba engleză, deci este esențial pentru ca elevii, atât cei mari, cât și cei mici, să-l stăpânească pentru a-și îmbunătăți abilitățile generale de comunicare.
Sursa foto: Unsplash.com