Tema anului la EKA: de ce contează ce simţim la cursul de engleză

Autor: Ilinca Stroe

În fiecare an şcolar, English Kids Academy stabileşte o temă care îşi pune amprenta asupra anului şcolar respectiv orientând abordarea generală a cursurilor noastre. Pentru 2020-2021, tema este „Emotions matter” – emoţiile contează.

Istoric vorbind, omenirea nu a avut o legătură tocmai confortabilă cu propriile emoţii: în cele mai influente culturi imperiale (greacă, romană, habsburgică, britanică, etc.), a-ţi arăta emoţiile era mai degrabă semn de slăbiciune, a ţi le exprima echivala cu necuviinţa şi atrăgea ridiculizarea, iar a te lăsa ghidat de ele era pură nesăbuinţă… Emoţiile trebuiau stăpânite, ţinute în frâu, învinse, în cel mai bun caz exprimate doar prin arte. Nu erau integrate în comportament şi acţiune, rolul diriguitor al activităţii omeneşti fiind acordat virtuţii prezentate drept opusul emoţiilor: raţiunea.

Pentru un contemporan, însă, este azi evident că emoţiile joacă un rol semnificativ fie şi într-un cadru modest, dar cu miză importată: sala de clasă. Un bun observator sesizează cum, la o lecţie (de engleză sau de oricare altă materie), elevii pot veni cu o dispoziţie sufletească datorată unui eveniment dinaintea lecţiei, dar care totuşi îi afectează participarea la lecţie. Un copil care vine trist, furios sau speriat la clasă (din indiferent ce motiv anterior lecţiei) nu va recepţiona, probabil, foarte bine ceea ce i se predă. De asemenea, chiar în timpul lecţiei un elev poate ajunge să se simtă frustrat, dezamăgit, nesigur, etc. fiindcă a obţinut punctaj slab la o competiţie/un test, de exemplu, iar emoţia respectivă îl poate face să respingă ceea ce i se predă. Emoţiile pot produce blocaje în învăţare sau o pot, dimpotrivă, accelera. În mod cert, emoţiile influenţează învăţarea.

De aceea, prin tema anului şcolar în curs, EKA îşi propune o abordare care să acorde respect şi atenţie emoţiilor la clasă, pentru a optimiza procesul învăţării. Ne propunem ca fiecare lecţie EKA să fie un spaţiu în care firescul emoţiilor să se poată manifesta şi să fie valorificat. Ne propunem să permitem recunoaşterea şi procesarea cu înţelepciune a emoţiilor negative. Mai ales, ne propunem să cultivăm paleta generoasă a emoţiilor pozitive: să îi încurajăm şi stimulăm pe copii să se simtă entuziasmaţi, jucăuşi, încrezători, apreciaţi, creativi, inspiraţi, ş.a.m.d. În anul acesta şcolar, abordarea noastră constă în fructificarea emoţiilor pentru a potenţa învăţarea.

Vom face aceasta cu metodă: prin programul RULER de dezvoltare a inteligenţei socio-emoţionale, dezvoltat de Yale University, prezentat pe scurt aici şi pe care îl vom detalia într-un articol viitor. Şi vom urmări, ca obiectiv de ansamblu, să îi educăm pe copii astfel încât să devină capabili

      • să îşi exprime sentimentele prin cuvinte
      • să asculte şi să acorde atenţie
      • să îşi preţuiască propriile realizări
      • să îşi construiască o imagine de sine pozitivă
      • să ceară ajutor atunci când au nevoie
      • să îşi manifeste afecţiunea faţă de apropiaţi
      • să conştientizeze sentimentele celorlalţi

Tema anului la EKA, aşadar, este menită să îi echipeze pe copii cu o bună capacitate de a îşi mobiliza emoţiile pentru a învăţa mai bine, mai eficient şi cu mai multă plăcere. Vă aşteptăm cu drag să vă înscrieţi şi dumneavoastră copilul, prin cursul EKA, pe această traiectorie benefică pentru progresul şi dezvoltarea lui.

English Kids Academy (EKA) oferă cursuri de limba engleză față în față, hybrid şi online pentru copii de 4 – 18 ani, pe întreaga durată a anului şcolar. Cursurile EKA sunt singurele din România prin care se implementează programul RULER de dezvoltare a inteligenţei emoţionale, iniţiat de Yale University. Pentru înscrieri şi informaţii, contactaţi [email protected].

Sursă

<https://www.danvilleschools.net/userfiles/2/my%20files/social%20and%20emotional%20development.pdf?id=134>

About Author

Related posts