Tema anului 2021-2022 la EKA: „EmPowered by Feelings”

Cuprins:

 

„Empower” în română

Ce rol au emoțiile în procesul învățării

Cum valorificăm diverse sentimente pentru învățare

Instrumente RULER pentru procesarea emoțiilor

Rezultatul temei anului la EKA

 

 

Empower”: un verb englezesc al cărui sens e greu de redat cu exactitate în limba română. Literal, „to empower” însemnă „a împuternici”. Însă această noțiune are în română un sens specializat: a da cuiva puterea să acționeze, a mandata sau autoriza pe cineva să te reprezinte, cel mai adesea, într-un context administrativ-juridic (de exemplu, în tranzacții notariale). Pe când în engleză „to empower” implică, la modul mai general, a echipa pe cineva cu abilitățile necesare pentru a putea face ceva; a-i transmite sau transfera capacitatea ori autoritatea de a realiza o sarcină anume. Și atunci, poate că echivalentul cel mai potrivit al lui „empower” în limba română ar fi „a capacita”.

 

La English Kids Academy, credem că emoțiile îi capacitează pe copii să învețe mai bine. Am trecut acum deja în al doilea an de implementare a Programului RULER conceput de Yale Center for Emotional Intelligence (Yale University, SUA). Acest program urmărește dezvoltarea inteligenței emoționale în sânul comunităților școlare (în rândul profesorilor, elevilor și al familiilor lor) și are la bază următorul fapt susținut de cercetări și de dovezi științifice: emoțiile contează în procesul învățării. Ele ne influențează, determină și/sau modelează

  • atenția, memoria și învățarea
  • capacitatea de a lua decizii
  • creativitatea
  • buna stare fizică și mentală
  • abilitatea de a ne forma și de a întreține relații pozitive
  • performanța la școală sau la locul de muncă

 

De aceea am ales ca, în 2021-2022, tema anului școlar la EKA să fie „capacitat/ă de sentimente”. Fie că sunt pozitive sau negative, plăcute sau mai degrabă neplăcute, toate sentimentele au un impact asupra învățării și cu siguranță pot fi valorificate (conștientizate, procesate, canalizate, gestionate) așa încât învățarea să se producă mai ușor, mai eficient, mai în profunzime. Bucuria ne ajută să învățăm „zburând”. Frica ne face prudenți și ne ferește de greșeli. Entuziasmul ne alimentează motivația, care e condiția de bază a învățării. Furia ne poate ajuta să acționăm just în fața unei nedreptăți (cum ar fi bullyingul). Și așa mai departe. Să fii capacitat/ă de aceste emoții, în contextele specifice în care se nasc, înseamnă să fructifici fiecare moment petrecut în mediul școlar pentru a învăța ceva.

 

Ne propunem, așadar, ca sub această umbrelă tematică, „EmPowered by Feelings”, anul acesta să acordăm o atenție deosebită emoțiilor resimțite la școală la EKA, să ținem permanent cont de rolul pe care îl joacă ele în felul cum învățăm. De mare ajutor ne vor fi câteva instrumente de bază ale Programului RULER, pentru procesarea emoțiilor. Dintre acestea, menționăm aici pe scurt două:

  1. Mood Meter („Dispometrul”) ne permite să ne conștientizăm, identificăm și numim emoțiile. El a fost deja aplicat la primele lecții, pentru a clarifica parametrii emoționali în care copiii EKA își doresc și își propun să traverseze acest an școlar
  2. Meta-Moment („Metamomentul”) ne ajută să reflectăm asupra unui eveniment cu impact emoțional (stimul) și să reacționăm nu pe baza primului impuls poate hazardat, ci în spiritul „eului nostru optim”, printr-o decizie bine luată și o strategie sau un plan de acțiune corespunzătoare

 

Astfel, cu o temă precum „EmPowered by Feelings” există toate bunele premise pentru ca, până la finalul acestui an școlar, EKA să fi format (încă) o promoție de copii maturi din punct de vedere emoțional, responsabili și cu un comportament echilibrat atât în comunitatea lor școlară, cât și în mediul lor familial. Wish us luck! 😊

 

 

English Kids Academy (EKA), singura organizaţie educaţională care aplică programul RULER (Yale University) de dezvoltare a inteligenţei emoţionale, organizează cursuri de limba engleză față în față, hybrid şi online pentru copii de 4-18 ani, pe întreaga durată a anului şcolar. EKA însă oferă #maimultdecâtengleză: cursuri şi tabere de vară, conferinţe, program de schimburi culturale, club de lectură. Pentru informaţii şi înscrieri, contactaţi englezapentrucopii@ih.ro sau 0723 900 204.

 

 

Sursă

www.rulerapproach.org

https://en.wikipedia.org/wiki/Emotion

 

About Author

Related posts

Engleza britanică, calea către certificări de renume Despre diferențele de vocabular și gramatică între engleza americană și cea britanică

Engleza britanică, calea către certificări de renume: Despre diferențele de vocabular și gramatică dintre engleza americană și cea britanică

Limba engleză își are rădăcinile în insulele britanice, dar s-a răspândit și a evoluat în mod distinct și în SUA, dar și alte zone ale lumii. Astfel, au apărut variantele britanică și americană ale limbii engleze, care, deși împărtășesc multe elemente comune, prezintă și...

Citeşte mai departe
Prezentul simplu în engleză - învață particularitățile acestui timp verbal într-un mod simplu și eficient!

Prezentul simplu în engleză – învață particularitățile acestui timp verbal într-un mod simplu și eficient!

Prezentul simplu este unul dintre cele mai importante timpuri verbale din limba engleză, reprezentând fundamentul comunicării de zi cu zi. Este o componentă esențială a gramaticii engleze, fiind utilizat pentru a exprima acțiuni obișnuite, fapte generale și evenimente programate. De asemenea, acest timp verbal...

Citeşte mai departe
Verbele auxiliare în engleză și utilizarea lor în funcție de nivelul studiat

Verbele auxiliare în engleză și utilizarea lor în funcție de nivelul studiat

Verbele auxiliare reprezintă o componentă vitală a limbii engleze și sunt esențiale pentru înțelegerea și utilizarea corectă a structurii propozițiilor, a timpurilor verbale și a formării întrebărilor și negațiilor. Aceste verbe adaugă subtilitate și precizie comunicării în limba engleză și sunt considerate o piatră...

Citeşte mai departe