TO DO și conjugarea în engleza la toate timpurile + De ce este important ca elevii să învețe progresiv despre utilizarea acestui timp verbal-min

TO DO – conjugarea în engleză la toate timpurile + de ce este important ca elevii să învețe progresiv despre utilizarea acestui timp verbal

“To do” poate părea un simplu verb, fiind una dintre primele acțiuni pe care elevii le învață la cursurile de engleză. Însă, pe măsură ce aceștia progresează, se observă că lucrurile nu stau tocmai astfel. De la diferențele dintre to do și to make, până la conjugarea la timpurile verbale mai complexe, înțelegerea acestui verb devine imperativă în procesul de învățare. Stăpânirea lui to do este deosebit de importantă, deoarece este o parte de bază în cadrul examenelor de limbă, pentru care elevii sunt pregătiți încă de la grădiniță. Așadar, care sunt provocările pe care elevii le pot întâlni atunci când învață particularitățile lui to do și cum pot fi parcurse cu succes?

Cuprins:

    1. Conjugarea verbului to do în engleză – despre importanța învățării progresive, în funcție de nivel
    2. Conjugarea verbului a face în engleză la toate timpurile – tabelul complet

 

1. Conjugarea verbului to do în engleză – despre importanța învățării progresive, în funcție de nivel

Conjugarea verbului „to do” în limba engleză reprezintă o abilitate fundamentală pentru orice elev care aspiră la o competență lingvistică solidă. Indiferent de nivelul de cunoștințe, stăpânirea acestui verb este esențială pentru a exprima, în principiu, acțiuni și rutine zilnice. 

Nivelul pre-Starters (A1) reprezintă prima treaptă în învățarea limbii engleze, unde micuții care participă la cursurile de engleză pentru copii încep să se familiarizeze cu verbul „to do” prin intermediul jocurilor, cântecelor și activităților interactive. Pe măsură ce elevii progresează către grupele Movers, Flyers și KET, care reprezintă următoarele calificări Cambridge English, o prioritate este înțelegerea formelor de bază și conjugarea verbului to do la negativ sau interogativ, în calitate de verb auxiliar:

“I don’t play football” (negativ)

“Do you play football?“ (interogativ)

În plus, tot la acest nivel, se va lua în considerare și importanța conjugării verbului to do la trecut – „I did my homework yesterday” (trecut simplu). De altfel, devine imperativ, mai ales în cazul KET, să se învețe clar distincția între verbele „to do” și „to make”, care pot genera confuzii pentru elevii vorbitori de limba română, deoarece ambele verbe se traduc în mod similar – „a face”. Cu toate acestea, în limba engleză, acestea sunt utilizate în contexte diferite, conferind sensuri subtile. Participanții la cursurile de engleză pentru școlari vor învăța aceste diferențe printr-un proces interactiv, adaptat nivelului lor, care îi va ajuta să recunoască și să utilizeze corect acest verb fascinant.  

Conjugarea verbului to do

În schimb, cu toate că nu se pune accent neapărat pe partea gramaticală a verbului “to do” în stadiile incipiente de învățare, lucrurile se schimbă la nivelurile B1-B2, deoarece noțiunile avansate de gramatică devin o parte integră a studiului limbii engleze. Din acest punct de vedere, se recomandă ca adolescenții să acorde o atenție deosebită studiului, deoarece există secțiuni în examenul Cambridge care testează și evaluează aceste abilități avansate.

 

2. Conjugarea verbului a face în engleză la toate timpurile – tabelul complet

O înțelegere solidă a conjugării verbului „to do” este un factor ce nu trebuie neglijat atunci când vine vorba despre evaluările Cambridge, deoarece contribuie semnificativ la succesul elevilor. Examinatorii acordă o atenție deosebită utilizării corecte a timpurilor verbale și a formelor de bază ale verbului „to do”.

Acest lucru este valabil mai ales în cazul cursanților care se pregătesc pentru FCE – First Certificate in English. În contextul pregătirii pentru acest examen riguros, cursul de engleză pentru adolescenți explorează detaliat toate timpurile verbale și formele complexe ale acestora, care constituie pilonii fundamentali pentru stăpânirea limbii engleze la un nivel avansat. 

Conjugarea verbului TO DO (a face) la toate timpurile în engleză se face astfel:

Present simple

I do (eu fac) 

You do (tu faci) 

He/She/It does (el/ea face) We do (noi facem) 

You do (voi faceți) 

They do (ei/ele fac)

Past simple

I did (eu am făcut) 

You did (tu ai făcut) He/She/It did (el/ea a făcut) We did (noi am făcut) 

You did (voi ați făcut) 

They did (ei/ele au făcut)

Future simple

I will do (eu voi face) 

You will do (tu vei face) He/She/It will do (el/ea va face) 

We will do (noi vom face) You will do (voi veți face) They will do (ei/ele vor face)

Present continuous

I am doing (eu fac acum) You are doing (tu faci acum) He/She/It is doing (el/ea face acum) 

We are doing (noi facem acum) 

You are doing (voi faceți acum) 

They are doing (ei/ele fac acum)

Past continuous 

I was doing (eu făceam) 

You were doing (tu făceai) He/She/It was doing (el/ea făcea) 

We were doing (noi făceam) You were doing (voi făceați) They were doing (ei/ele făceau)

Future continuous 

I will be doing (eu voi fi în proces de a face) 

You will be doing (tu vei fi în proces de a face) 

He/She/It will be doing (el/ea va fi în proces de a face) 

We will be doing (noi vom fi în proces de a face) 

You will be doing (voi veți fi în proces de a face) 

They will be doing (ei/ele vor fi în proces de a face)

Present perfect

I have done (eu am făcut) You have done (tu ai făcut) He/She/It has done (el/ea a făcut) 

We have done (noi am făcut) 

You have done (voi ați făcut) They have done (ei/ele au făcut)

Past perfect

I had done (eu făcusem) You had done (tu făcusei) He/She/It had done (el/ea făcuse) 

We had done (noi făcuserăm) 

You had done (voi făcuseți) They had done (ei/ele făcuseră)

Future perfect

I will have done (eu voi fi făcut) 

You will have done (tu vei fi făcut) 

He/She/It will have done (el/ea va fi făcut) 

We will have done (noi vom fi făcut) 

You will have done (voi veți fi făcut) 

They will have done (ei/ele vor fi făcut)

Present perfect continuous

I have been doing (eu am fost în proces de a face) 

You have been doing (tu ai fost în proces de a face) 

He/She/It has been doing (el/ea a fost în proces de a face) 

We have been doing (noi am fost în proces de a face) 

You have been doing (voi ați fost în proces de a face) 

They have been doing (ei/ele au fost în proces de a face)

Past perfect continuous 

I had been doing (eu fusesem în proces de a face) 

You had been doing (tu fusesi în proces de a face) He/She/It had been doing (el/ea fusese în proces de a face) 

We had been doing (noi fuseserăm în proces de a face) 

You had been doing (voi fuseserăți în proces de a face) They had been doing (ei/ele fuseseră în proces de a face)

Future perfect continuous

I will have been doing (eu voi fi în proces de a face) You will have been doing (tu vei fi în proces de a face) He/She/It will have been doing (el/ea va fi în proces de a face) 

We will have been doing (noi vom fi în proces de a face) 

You will have been doing (voi veți fi în proces de a face) 

They will have been doing (ei/ele vor fi în proces de a face)

Conjugarea verbului „to do” la trecut sau la orice alt timp verbal poate fi învățată prin studiu temeinic și numeroase exerciții special concepute în acest sens, iar cursurile de engleză de la Englezacopii.ro sunt o opțiune avantajoasă și calea sigură către stăpânirea acestei limbi la un nivel avansat.

În concluzie, verbul „to do”, aparent modest în natura sa, reprezintă un aspect vital în evoluția cunoștințelor de limbă engleză ale elevilor. De la primele lecții, când pare a fi doar o parte a vocabularului de bază, până la momentul în care elevii devin conștienți de subtilitățile sale și de complexitatea conjugării, acest verb joacă un rol cheie în învățarea particularităților limbii engleze.

 

Sursa foto: Freepik.com 

About Author

Related posts

Motivația intrinsecă și motivația extrinsecă – cum le aplicăm într-un mod sănătos în procesul de învățare a limbii engleze?

În fiecare zi, elevii se confruntă cu o varietate de sarcini și provocări, iar ceea ce îi motivează să le abordeze poate avea un impact semnificativ asupra rezultatului final. Motivația intrinsecă și cea extrinsecă sunt două forțe puternice care îi ghidează pe elevi în...

Citeşte mai departe