Pronumele personal în engleză, piesele puzzle ale comunicării eficiente metode de învățare, de la mic, la mare + Definiții și exemple-min

Pronumele personal în engleză, cheia comunicării eficiente: metode de învățare, de la mic, la mare + Definiții și exemple

Pronumele personale sunt o parte importantă a învățării limbii engleze. Acestea sunt ghizii subtili ai unei conversații și au capacitatea de a indica cine face acțiunea și cine o primește. Dincolo de simpla denumire a persoanelor, pronumele adaugă nuanță și profunzime în comunicare. De aceea, fiecare categorie de vârstă – de la copiii mici care descoperă primii pași în învățarea limbii, la adolescenții care se îndreaptă spre niveluri mai avansate – ar trebui să cunoască aceste pronume, precum și importanța utilizării lor în viața de zi cu zi. 

Cuprins:

  1. Pronumele personale în engleză – care sunt acestea?
  2. Pronume personal în limba engleză – cum se învață în funcție de nivel?

1. Pronumele personale în engleză – care sunt acestea?

Pronumele personale în limba engleză sunt cuvinte utilizate pentru a înlocui numele sau substantivele, cu scopul de a evita repetiția excesivă și pentru a face comunicarea mai fluentă. Formele acestora variază în funcție de cazurile gramaticale. Există două tipuri principale de pronume personale în engleză: pronume personale de subiect și pronume personale de obiect. 

Pronume personale de subiect sunt : 

  • I (eu) 
  • You (tu/voi/dumneavoastră) 
  • He (el) 
  • She (ea) 
  • It (pentru lucruri, animale sau obiecte fără gen) 
  • We (noi) 
  • They (ei/ele) 

Pronume personale de obiect: 

  • Me (pe mine) 
  • You (pe tine/pe voi/pe dumneavoastră) 
  • Him (pe el) 
  • Her (pe ea) 
  • It (pentru lucruri, animale sau obiecte fără gen) 
  • Us (pe noi) 
  • Them (pe ei/pe ele) 

Aceste pronume personale sunt folosite în funcție de rolul lor în propoziție. De exemplu, în propoziția „She is reading a book,” pronumele personal de subiect „She” înlocuiește numele persoanei despre care se vorbește (de exemplu, „Maria”). În propoziția „He gave me a gift,” pronumele personal de obiect „me” înlocuiește un substantiv ca „John” sau „Maria”, în contextul căruia persoana a primit cadoul.

Pronumele personale în engleză - care sunt acestea

Pe lângă cele personale, există și alte tipuri de pronume în limba engleză: 

  • Pronume demonstrative:  „this” (acesta/aceasta), „that” (acela/aceea), „these” (aceștia/acestea), și „those” (aceia/acelea). Aceste pronume indică spre persoane, obiecte sau idei într-un mod specific, indicând distanța în raport cu vorbitorul sau ascultătorul.
  • Pronume relative: „who” (care), „which” (care), „that” (care), „whose” (a cărui/a cărei), și „whom” (pe cine/pe cineva). Au rolul de a introduce propoziții relative care descriu sau definesc un substantiv din propoziția anterioară. 
  • Pronume posesive: „my” (meu/mea), „your” (tău/vostru/dumneavoastră), „his” (lui), „her” (ei), „its” (lui/unei lucruri), „our” (nostru/noastră), și „their” (lor/lor). Pronumele de posesie indică, sunt folosite pentru a arăta cine deține ceva. 
  • Pronumele reflexive se referă la subiectul propoziției și sunt folosite pentru a indica că acțiunea revine subiectului însuși. Acestea sunt: „myself” (pe mine însumi/însămi), „yourself” (pe tine însumi/însăți, pe voi înșivă/însevă), „himself” (pe el însuși), „herself” (pe ea însăși), „itself” (pe sine însuși/însăși, pentru lucruri sau animale), „ourselves” (pe noi înșine), și „themselves” (pe ei înșiși/ele însele). 
  • Pronumele interogative sunt folosite pentru a pune întrebări. Exemple includ „who” (cine), „what” (ce), „which” (care), „whom” (pe cine), și „whose” (a cui).

 

2. Pronume personal în limba engleză – cum se învață în funcție de nivel?

În procesul de învățare ale pronumelor, strategia de învățare variază pentru fiecare grup de vârstă, astfel încât să se potrivească nivelului de dezvoltare cognitivă și de înțelegere a limbii. 

De pildă, în cadrul cursurilor de engleză pentru preșcolari, se folosesc metode interactive pentru a familiariza copiii mici cu pronumele personale. Prin cântece, desene și jocuri de rol, ei învață ușor pronumele de bază, cum ar fi „I,” „you,” „he,” „she,” și „it,” în contexte simple. De exemplu, printr-un joc de tip „Simon says,” copiii pot fi încurajați să urmeze comenzi simple, precum „Simon says point at her”. Sau pot fi folosite păpuși sau jucării de pluș pentru a crea scenarii adaptate varstei. De exemplu, păpușa poate spune „I am hungry” sau „He is playing.” Micuții pot interacționa cu păpușile folosind pronumele corespunzătoare.

Pentru copiii care participă la cursurile de engleză pentru școlari, pronumele personale pot fi introduse într-un mod mai detaliat. De exemplu, prin utilizarea scenariilor din viața de zi cu zi, cum ar fi „She gave him a book,” se poate dezvolta înțelegerea lor despre cine face acțiunea și cui i se face acțiunea. Mai mult, o vânătoare de comori îi poate încânta foarte mult pe cei mici – potrivit acestei activități, trebuie ascunse diverse obiecte în jurul camerei sau în curte, fiecare cu un număr sau o literă. Pe măsură ce copiii găsesc obiectele, ei trebuie să le asocieze cu pronumele corespunzătoare. De exemplu, „I” pentru „igloo,” „you” pentru „yo-yo,” „he” pentru „hat” etc.

În cazul cursurilor de engleză pentru adolescenți, se poate trece la discuții mai complexe despre toate formele pronumelor personale, precum și despre utilizarea corectă a celorlalte pronume din limba engleză. Prin lectură și analiză a textelor, adolescenții pot înțelege cum contextul poate influența alegerea pronumelor potrivite într-o propoziție. La acest nivel, care este de obicei PET (B1) sau FCE (B2), tinerii trebuie sa aprofundeze înțelegerea acestor părți de vorbire și să știe să folosească formele mai complexe. 

Pronume personal în engleză - cum se învață în funcție de nivel

În mediul online, în schimb, platformele interactive și materialele multimedia pot fi folosite pentru a menține atenția copiilor și pentru a face învățarea distractivă. Prin desene animate, videoclipuri și exerciții interactive, ei pot exersa pronumele în contexte variate, din confortul casei lor. De asemenea, interacțiunea cu alți elevi în cadrul cursurilor de engleză online pentru copii poate contribui la practicarea pronumelor în conversații reale. 

Așadar, învățarea pronumelor personale este o călătorie de descoperire și înțelegere a subtilităților limbii engleze. Prin jocuri, activități interactive și o abordare empatică, educatorii și părinții pot face învățarea mai plăcută și accesibilă pentru cei mici. Iar pe măsură ce acești tineri învățăcei cresc, cunoștințele lor despre pronume evoluează, transformându-se în instrumente puternice pentru exprimarea identității și conexiunii cu ceilalți.

Sursa foto: Unsplash.com, Freepik.com 

About Author

Related posts

De ce să îi oferi copilului tău o tabără în Marea Britanie

Înscrierea copilului tău într-o tabără în Oxford sau Tavistock îi va oferi o experiență unică, educativă și plină de distracție! 🇬🇧✨ 🌍Învață într-un mediu cultural diversificat 🏞️Excursii, sporturi și ateliere creative care ajută la dezvoltarea personală a copilului; 🔒Siguranță și supraveghere constantă;  🤝Dezvoltarea...

Citeşte mai departe

Cuvinte de legătură în engleză – de ce sunt esențiale pentru scrierea unui eseu clar și fluent?

Cuvintele de legătură în limba engleză, cunoscute și sub denumirea de „linking words”, sunt folosite pentru a conecta idei, propoziții și paragrafe. Utilizarea corectă a acestora face diferența între un text vag și unul bine structurat, demonstrând abilitatea de a lega ideile într-o manieră...

Citeşte mai departe