Articolele în engleză abordări creative pentru învățarea eficientă și utilizarea articolelor “AAN” și “THE” în funcție de vârstă

Articolele în engleză: abordări creative pentru învățarea eficientă și utilizarea articolelor “A/AN” și “THE”, în funcție de vârstă

Articolele joacă un rol crucial în definirea sensului și a preciziei în comunicare. Adesea trecute cu vederea ca elemente gramaticale simple, articolele dețin puterea de a transforma semnificația unei propoziții, transmițând nuanțe subtile și interpretări influențate de context. Acest articol se adresează cu precădere adolescenților și elevilor de gimnaziu, care doresc să-și îmbunătățească înțelegerea limbii. Prin explorarea subtilităților articolelor, ei vor descoperi cheia unei competențe lingvistice superioare, ceea ce le va permite să se exprime fluent și cu încredere într-o varietate de situații, știind când se folosește articolul în engleză. 

Cuprins:

  1. 1. Articolul în engleză
    1.1 Articolul hotărât în engleză
    1.2 Articolul nehotărât în engleză
    2. Articolul în limba engleză
    2.1 Articolul hotărât și nehotărât în engleză – pentru adolescenți
    2.2 Articolele în limba engleză pentru preșcolari și școlari


 

1. Articolul în engleză

În gramatica engleză, „articolul” se referă la un cuvânt scurt, care este plasat înaintea unui substantiv pentru a-l specifica sau a-l face cunoscut într-un mod particular. Există două tipuri de articole în limba engleză: hotărât („the”) și nehotărât („a” sau „an”) și este necesar să se știe când se pune fiecare. 

1.1. Articolul hotărât în engleză

Articolul hotărât „the” este folosit în limba engleză pentru a specifica și identifica un anumit substantiv, indicând că vorbim despre un element specific sau deja cunoscut în contextul discuției. Este echivalentul lui „cel”, „cea”, „cei” sau „cele” în limba română. 

Uneori, articolul hotărât poate fi tradus și prin „al”, „a”, „ai” sau „ale”, în funcție de genul și numărul substantivului la care se referă. Poate fi folosit cu substantivele la singular sau la plural și cu substantivele în orice gen (masculin, feminin sau neutru). 

Exemple: 

  • „I saw the car.” (Am văzut mașina.) – Se face referire la o mașină specifică, pe care atât vorbitorul, cât și ascultătorul o cunosc din contextul discuției. 
  • „The book on the table is interesting.” (Cartea de pe masă este interesantă.) – Se face referire la o anumită carte care este deja cunoscută sau menționată anterior în discuție. 

1.2. Articolul nehotărât în engleză

Articolele nehotărâte „a” și „an” sunt utilizate pentru a face referire la un substantiv nespecific sau neidentificat, indicând un element despre care ascultătorul sau cititorul nu are cunoștință în prealabil. Articolul nehotărât se utilizează atunci când se vorbește despre unul dintre mai multe obiecte similare sau când se face o mențiune inițială a unui concept nou.

Folosirea lui „a” sau „an” depinde de sunetul cu care începe substantivul la care se referă: 

  • „A” – se folosește înaintea substantivelor care încep cu o consoană sau un sunet de consoană. 

Exemple: „a cat” (un pisoi), „a book” (o carte). 

  • „An”: este utilizat înaintea substantivelor care încep cu o vocală sau un sunet de vocală. 

Exemple: „an apple” (un măr), „an hour” (o oră). 

Fie că este vorba despre socializarea copiilor preșcolari la grădiniță sau în familie, fie că este vorba despre relaționarea copilului cu un grup, în cadrul școlii sau în cadrul unor cursuri, aceste activități sunt esențiale pentru copii. 

Aceste activități de socializare le vor fi utile copiilor, deoarece îi vor învăța pe cei mici cum să se comporte în societate. Astfel, copilul învață să-și gestioneze emoțiile într-o manieră optimă, să comunice care sunt nevoile sau părerile sale, să respecte anumite reguli și să fie deschis către a interacționa cu ceilalți fără opreliști sau bariere. De altfel, cel mic învață, prin intermediul acestor întâlniri de grup, cum să fie empatic, cum să fie atent la celălalt și cum să înregistreze, în mod corect, emoțiile, comportamentul și atitudinile celor din jur. Și pentru adolescenți este importantă socializarea, deoarece, în această perioadă, li se conturează personalitatea, iar relațiile de prietenie sunt strâns legate de descoperirea propriei identități.

 

2. Articolul în limba engleză

Învățarea limbii engleze este un proces dinamic, ce evoluează odată cu vârsta, iar înțelegerea structurilor gramaticale, precum articolele, trebuie introduse chiar și de la grădiniță. Modul în care articolele sunt introduse și predate variază în funcție de grupa de vârstă a cursantului.

Articolul nehotărât în engleză

2.1 Articolul hotărât și nehotărât în engleză – pentru adolescenți

În cadrul cursurilor de engleză pentru adolescenți, accentul se pune mai ales pe dezvoltarea unui nivel avansat de competență lingvistică. În învățarea articolelor în limba engleză, adolescenții pot aborda concepte mai avansate, cum ar fi utilizarea articolului hotărât „the” într-o gamă largă de contexte. De asemenea, în această etapă a învățării, adolescenții tind să folosească articolul “the” în situații care nu cer acest lucru, fiind momentul să revizuiască și să aprofundeze contextele gramaticale. 

De exemplu, articolul hotărât „the” nu ar trebui folosit în următoarele situații: 

  • Înaintea substantivelor generale sau abstracte, precum cele care exprimă idei generale sau abstracte, cum ar fi „happiness” (fericire), „beauty” (frumusețe), „love” (iubire), „freedom” (libertate). 

Exemplu –  „Love is a beautiful emotion” (Iubirea este o emoție frumoasă), nu „The love is a beautiful emotion.” 

  • Înaintea unor substantivale pluralului general: „the” nu este folosit cu substantive la plural când se face referire la categorii generale sau lucruri în general. 

Exemplu – „Cats are adorable creatures” (Pisicile sunt creaturi adorabile), nu „The cats are adorable creatures.” 

  • Înaintea numelor proprii: de regulă, nu se folosește „the” înaintea numelor proprii de persoane, locuri sau instituții. 

Exemple – „John is a doctor” (John este medic), „London is a beautiful city” (Londra este un oraș frumos). 

  • Înaintea unor expresii generale de timp, precum „today,” „tomorrow,” „yesterday,” „next week,” „last month,” etc. 

Exemplu – „I will see you tomorrow” (Ne vomi vedea mâine).

  • Înaintea unor substantive defective de plural/singular, atunci când se vorbește despre ele la modul general:

Exemplu – „Water is essential for life” (Apa este esențială pentru viață), nu „The water is essential for life.” 

Cu toate acestea, trebuie menționat că există și excepții sau situații specifice în care se poate utiliza articolul „the” în funcție de contextul și intenția vorbitorului. Toate aceste informații sunt necesare pentru a trece examenul FCE, care să ateste nivelul B2. 

Articolul hotărât și nehotărât în engleză - pentru adolescenți

2.2 Articolele în limba engleză pentru preșcolari și școlari

Pentru a ajuta copiii de grădiniță să învețe despre articolele în limba engleză, există metode simple și interactive care pot fi integrate în activitățile lor zilnice. De pildă, cursurile de engleză pentru preșcolari au un caracter ludic și oferă oportunități de a învăța prin joc și interacțiune. 

Cel mai simplu exemplu este jocul cu flashcards, unde pot fi folosite imagini cu diverse obiecte, puse în două categorii: unul cu „a” și celălalt cu „an”. Această activitate simplă încurajează copiii să interacționeze cu cartonașele și să numească fiecare obiect corect. Alte activități recomandate – jocurile de sortare, cântecele, poeziile sau jocurile de rol. Este important ca părinții sau cadrele didactice să aibă răbdare și să înțeleagă limitările acestei categorii de vârstă. 

În cazul copiiilor de școală primară și gimnaziu, există resurse variate și interactive disponibile, inclusiv cursuri de engleză online pentru copii. La această vârstă, elevii ar trebui să știe să citească fluent și să folosească resursele din jurul lor. De exemplu, ei pot identifica articolele în povești scurte sau cărți adaptate vârstei, după care pot discuta cu colegii despre rolul lor și cum afectează înțelegerea textului.

O altă sugestie este implicarea în conversații care simulează situații reale și în care articolele sunt necesare. Acest lucru îi ajută să practice utilizarea articolelor într-un mod interactiv și aplicat. Însă, cu toate că există multe resurse pentru elevi, cea mai bună metodă de înțelegere a articolului este înscrierea lor la cursurile de engleză pentru școlari. În cadrul acestor cursuri, sunt organizate sesiuni periodice de revizuire și teste practice, pentru a evalua  nivelul de înțelegere și a consolida cunoștințele despre articolele în engleză.

Asadar, asigurarea unei învățări interactive și variate va permite copiilor și tinerilor să exerseze utilizarea articolelor în contexte reale și să-și consolideze abilitățile lingvistice. De asemenea, este important ca profesorii și formatorii să ofere o atenție individualizată și să ofere feedback constructiv pentru a sprijini progresul și dezvoltarea continuă a cunoștințelor despre articole. Prin încurajarea unei atitudini pozitive față de învățare și prin crearea unui mediu deschis și sigur, elevii vor fi motivați să exploreze și să înțeleagă mai bine subtilitățile și particularitățile utilizării articolelor în gramatica limbii engleze.

 

Sursa foto: Freepik.com

About Author

Related posts

Motivația intrinsecă și motivația extrinsecă – cum le aplicăm într-un mod sănătos în procesul de învățare a limbii engleze?

În fiecare zi, elevii se confruntă cu o varietate de sarcini și provocări, iar ceea ce îi motivează să le abordeze poate avea un impact semnificativ asupra rezultatului final. Motivația intrinsecă și cea extrinsecă sunt două forțe puternice care îi ghidează pe elevi în...

Citeşte mai departe