- Vorbirea indirectă în engleză - ce este și în ce situații este necesar indirect speech?
- Vorbirea indirectă - exemple de activități în funcție de nivel
1. Vorbirea indirectă în engleză - ce este și în ce situații este necesar indirect speech?
Fotografie de Mikhail Nilov pe Pexels.com
- Schimbarea timpului verbal: dacă propoziția originală este la un timp prezent, în vorbirea indirectă va fi de obicei transformată la un timp trecut.
- Direct: "I am happy.", she said.
- Indirect: She said (that) she was happy.
- Direct: He said, "I will call you."
- Indirect: He said (that) he would call me.
- Direct: She said, "I will see you tomorrow."
- Indirect: She said (that) she would see me the next day.
- Direct: "I am tired," he said.
- Indirect: He said (that) he was tired.
- Direct: She said, "It is raining."
- Indirect: She said (that) it was raining.
- În conversațiile informale: atunci când povestim sau relatăm o conversație sau un eveniment pe care l-am avut cu altcineva, folosim adesea vorbirea indirectă. De exemplu, când îi spunem unui prieten ce ne-a spus cineva sau când relatăm o conversație pe care am avut-o.
- În lucrările academice: în scrierea academică, este important să raportăm ideile și concluziile altor autori într-un mod care să integreze aceste informații în textul propriu. Indirect speech este folosit pentru a cita și a sintetiza ideile altora, menținând totuși coerența și fluența textului.
- În jurnalism: reporterii și jurnaliștii folosesc adesea vorbirea indirectă pentru a raporta declarațiile și opinii ale altor persoane în articolele lor. Indirect speech îi ajută la redarea precisă a informațiilor, în timp ce menține stilul și tonul specific al publicației.
- În scrisorile oficiale: atunci când scriem scrisori formale sau e-mailuri, putem raporta ideile și solicitările altor persoane folosind vorbirea indirectă. Aceasta poate contribui la formularea unui mesaj mai politicos și mai respectuos.
- În lucrările de ficțiune: Autorii folosesc adesea vorbirea indirectă pentru a reda dialogurile și gândurile personajelor lor într-un mod care să se integreze în poveste. Acest lucru ajută la crearea unui flux narativ coerent și la dezvoltarea personajelor.
2. Vorbirea indirectă - exemple de activități în funcție de nivel


Fotografie de steveriot1 pe Pixabay.com
Vorbirea indirectă este un concept important în învățarea limbii engleze, care necesită înțelegere și practică în funcție de nivelul de dezvoltare al copilului. De exemplu, la cursurile de engleză pentru preșcolari, această abilitate este abordată într-un mod adaptat nivelului lor de înțelegere și comunicare. La acest nivel, obiectivul principal este de a introduce conceptul de vorbire indirectă printr-o abordare ludică și interactivă. Cursurile noastre sunt adaptate la nivelul pre-A1 și A1, concentrându-se pe utilizarea activităților distractive pentru a consolida înțelegerea conceptelor de bază.De exemplu, profesorul poate să aducă în clasă diverse jucării sau păpuși și să creeze o scenă în care un personaj povestește altora ceea ce a auzit de la un alt personaj. Copiii pot fi încurajați să se implice în această activitate prin imitarea interacțiunii și folosirea unor cuvinte simple precum "a spus că" sau "a întrebat dacă" pentru a relata dialogul.De altfel, cei mici pot învăța și prin intermediul joculețului “Simon said”. Acest joc implică un lider care dă indicații simple precum "Simon said clap your hands" și copiii trebuie să execute acțiunea doar atunci când este precedată de fraza "Simon said". O astfel de activitate nu numai că îi ajută să învețe noțiuni de gramatică simplă, dar îi și antrenează să asculte și să urmeze instrucțiunile.Mai mult, preșcolarii pot fi implicați în jocuri de rol în care fiecare copil interpretează un anumit personaj. De exemplu, unul dintre copii poate fi desemnat "reporterul" și trebuie să intervieveze un alt copil pentru a transmite informații către ceilalți participanți. Pentru a adapta aceasta activitate la nivelul lor, trainerii pot folosi propozitii simple, precum “That’s blue”, la care elevul sa raspunda “Teacher said the pen is blue”.Pe măsură ce copiii avansează către nivelurile Flyers sau KET, aplicarea vorbirii indirecte se aprofundează în contexte mai complexe. Copiii care participă la cursurile de engleză pentru școlari sunt expuși la situații de comunicare mai elaborare, care necesită utilizarea vorbirii indirecte pentru a interpreta informațiile.Activitățile din cadrul cursurilor sunt adaptate în consecință, având ca scop dezvoltarea abilităților de exprimare orală și de înțelegere a textului într-un mod stimulativ. În acest sens, activitățile din cadrul cursurilor noastre sunt concepute pentru a oferi elevilor oportunități ample de a exersa și aplica vorbirea indirectă într-un context diversificat. Prin intermediul discuțiilor, dezbaterilor și interpretării textelor literare sau non-literare, aceștia își îmbunătățesc abilitățile de comunicare verbală și de înțelegere a mesajului implicit, pregătindu-i pentru a se exprima în mod eficient și coerent în limba engleză.Așadar, vorbirea indirectă reprezintă un aspect esențial al învățării limbii engleze, oferind o modalitate eficientă de a interpreta cuvintele altor persoane într-un mod coerent și precis. De la preșcolari, până la niveluri avansate, abordarea graduală și adaptată a acestui concept în cadrul cursurilor de engleza demonstrează importanța și eficacitatea învățării interactive. Prin intermediul unor strategii creative și jocuri, copiii învață să să-și dezvolte abilitățile lingvistice într-un mod progresiv și captivant.
Comentarii (0)Lasă un comentariu