Cursul de engleză online EKA: ce spun profesorii. Plus un îndemn

Autor: Ilinca Stroe

 

„Începând de lunea asta, vom fi în situaţia de a preda într-adevăr #maimultdecâtengleză: calm, purtare de grijă, apartenenţă la o comunitate, invitându-i pe studenţi să iasă din realităţile izolării curente. Le putem insufla bucurie, dinamism şi chiar sănătate mentală.” (Alina P.)

“Ceea ce am observat eu și m-a încântat este bucuria copiilor de a se întoarce în familiar, chiar dacă familiarul s-a modificat – există un sentiment de siguranţă în toată treaba asta. […] Am simțit încredere din partea părinților – în grup, în profesor, în ceea ce reușim împreună – și asta mi s-a părut extrem de valoros. […]. Iar din partea majorității copiilor am avut parte de surprize: regretă vremurile în care se puteau duce la școală. În afară de majoritatea adolescenților, care afirmă că le este mai bine așa, ceilalți tânjesc după viața lor normală – ajungând să aprecieze tare mult ce aveau, de fapt, înainte și era chipurile sâcâitor sau luat de-a gata.” (Teona C.)

„Nu văd nicio diferenţă în dinamica online, faţă de cea din clasă, ba din contră, parcă suntem şi mai apropiaţi şi lucrăm mai eficient. […] Copiii mei sunt megaîncântaţi şi foarte «techie» de fel […]. Chiar de multe ori îşi doresc să ne vedem mai des. Ora de engleză e singura structură bine definită din programul lor săptămânal. Am surprize chiar că sunt şi părinţii activi la lecţie şi a fost plăcut să văd că sunt cot la cot implicaţi cu mine şi cu copiii.” (Ingrid B.)

„Îmi place mult! Îi văd pe studenţi foarte implicaţi şi, contrar aşteptărilor, aceia mai energici sunt destul de calmi şi se poartă bine. Îmi mai place că, de când am trecut online, descopăr o mulţime de cursuri gratuite şi de seminarii online despre predat, plus o groază de materiale şi de resurse pedagogice puse la comun de profesori din toată lumea. Mă simt mult îmbogăţită în privinţa cunoştinţelor mele în domeniu.” (Lucia D.)

„Şi mie îmi place tare mult, chiar dacă nu mai făcusem asta înainte. Unii din copii au zis că ei vor online şi după ce se termină nebunia, că nu se mai plimbă pe drum şi li se pare şi mai amuzant. O mică problemă cu copiii timizi care nu prea vorbesc chiar dacă încerci să îi implici cât de mult poţi, şi că cei mici trebuie să îşi aştepte rândul, dar au fost tare disciplinaţi.” (Oana I.)

Studenţii mei sunt foarte entuziasmaţi, implicaţi şi cooperanţi, nu sunt probleme de classroom management […]. Mie îmi place mult, iar din multe puncte de vedere pot veni cu multe resurse suplimentare şi cu activităţi interactive, plus că ei mi-au spus că e mai confortabil şi le place că-şi pot arăta camera şi mai ales animalele de companie […]. Mi se pare că a fost o tranziţie naturală şi pentru mine, şi pentru ei. Iar părinţii ne sprijină şi sunt foarte cooperanţi.” (Andreea N.)

„E foarte plăcut să vezi că toţi copiii au, înainte de toate, nevoie de emoţie şi, prin urmare, sunt dispuşi să fie mai drăguţi şi mai înţelegători între ei şi faţă de profesor. Personal, cred că e o ocazie neprevăzută în care putem cu toţii, copii şi profesori deopotrivă, să realizăm cât de mult ne dorim să avem continuitate şi să facem parte dintr-un grup, unde profesorul şi colegii ne aşteaptă la aceeaşi oră, dincolo de vicisitudinile acestei perioade.” (Octavian Vasile C.)

„Eu, una, încă prefer varianta face to face. Simt că sunt şi mai în control şi pot gestiona mai bine unele situaţii. De asemenea, mi-e dor de îmbrăţişările copiilor. Cu toate acestea, este destul de interesantă şi varianta online. Poţi face unele activităţi mai interesant/interactiv. Am descoperit instrumente de lucru care îi atrag pe copii. Deşi mai sunt momente când pică netul sau se întâmplă ceva legat de tehnologie, copiii au fost înţelegători şi cooperanţi. Se ajută reciproc, îşi dau instrucţiuni cum să folosească nu ştiu ce setare a aplicaţiei. Sunt simpatici! Ne adaptăm situaţiei şi sperăm să revenim la normal în curând.” (Dana O.)

„Şi eu prefer cursurile face to face, însă m-a bucurat foarte mult să îi văd şi să îi aud pe copii. Sunt mult mai implicaţi, mai concentraţi pe ce au de făcut. Sunt oarecum nevoiţi să asculte, pentru că altfel rămân în urmă sau nu ştiu ce au de făcut. Le place să lucreze cu breakout rooms şi au luat în serios faptul că trebuie să vorbească în engleză. Platforma este ofertantă şi am descoperit că pot preda şi online!” (Irina M.)

„Predatul online a adus pentru mine certitudinea că relația umană, conexiunea este baza […]. A fost o mobilizare imensă. A trebuit să ne punem la punct cu partea de tehnologie și transferul părții de metodologie. Dar asta va fi din ce în ce mai fezabil odată cu experiența. Este mult mai greu la copiii mici, unde lipsa proximității aduce cu sine o experiență știrbită. Sunt aspecte pe care tehnologia nu le poate acoperi. Iar acolo unde tehnologia dă greş, ce trebuie să joace un rol e creativitatea noastră, în condițiile date – asta e interesant.” (Teona C.)

„Mi se pare că au nevoie de un program, în perioada asta, iar faptul că la engleză au acelaşi orar ca de obicei […] le dă un sentiment de siguranţă şi de normalitate, în marea asta de incertitudine. […] Încerc să le dau cât mai multe idei de tip edutainment prin care să-şi ocupe timpul şi am de fiecare dată discuţii cu ei despre cum se simt şi dacă îi apasă ceva în perioada asta, astfel încât să fie şi un grup de sprijin în acelaşi timp.” (Andreea N.)

Iar îndemnul nostru, constatând că experienţa cursului online

✓ îi motivează şi stimulează pe copii,

✓ îi alină

✓ şi îi menţine organizaţi, antrenaţi este să îi reînscrieţi la următorul modul, care va continua online şi, sperăm, va reveni la face to face odată cu încetarea crizei. Dăruiţi-le în continuare această oază de normalitate, stabilitate şi stare de bine!  

 

English Kids Academy continuă să ofere, şi pe durata crizei provocate de pandemia de covid-19, cursuri de limba engleză pentru copii cu vârste între 3 şi 18 ani, face-to-face în mediul virtual. Pentru informaţii şi (re)înscrieri, contactaţi englezapentrucopii@ih.ro.    

 

 

About Author

Related posts

English Kids Academy susține ParentED Fest – Cel mai mare eveniment de parenting din România

În spiritul angajamentului nostru de a sprijini educația copiilor pe tot parcursul anului academic, am extins inițiativele noastre pentru a include și sprijinirea părinților. Astfel, suntem încântați să vă invităm la ParentED Fest, cel mai mare eveniment de parenting din România, care va avea...

Citeşte mai departe

Cum alegi cel mai bun curs de limbi străine pentru copilul tău? Sfaturi pentru părinți în noul an școlar

Un copil este un purtător de visuri. „Vreau să fiu artistă.” „Vreau să salvez animalele.” „Vreau mă fac doctor.” „Vreau să devin astronaut.” „Vreau să ajung la ONU.” Visurile devin realitate atunci când le transformăm cât mai devreme în obiective concrete. Orice vis începe...

Citeşte mai departe